09 December 2009

waterpark Bukit Merah


Ayah, Umi, Tok, Amad, Tiya, and I are going to bukit merah. Awong je yang tak itot. mule2 masok aku maen air kat tempat budak kecik macam play ground tu. pastu aku gan tiya pegi kat tempat ombak tu tapi takde ombakpon. pastu ingat nak naik bola tuh tapi tak jadi. die cakap bukak sepit, cekak dgn jam. aku pegi naik bumereng dulu dua kali. pastu aku naik boya belongso gan ayah. pastu naik bumereng lagi. pastu aku naik bola. pastu naik bumereng. orang yang jage kat atas tu dah tuka. orang yang tuka tu abang yang senyum kat aku mase nak naik bola tadi. pastu aku naik lagi. pastu naik bola. pastu ape ntah. tapi banyak kali gak aku naik bumereng dengan bola. aku main sorang. tatau nape tak rase takot. tula pasal aku naik banyak kali.

aku jage Tiya jap. ayah nak tangkap gamba Tok gan Umi naik kerusi terbang. mese aku main dengan Tiya kat tempat ombak dekat part dalam aku denga macam orang panggil tapi aku tak pandang. dah sampai kat tengah ade org cakap "hei baju hijau!" aku pandang la. ingat salah orang kot. aku pon pegi la kat tepi bot nak berteduh sebab panas sangat. time pon dah tengah hari kot. mase kat tepi bot ada budak2 laki gedik saja nak kaco. aku terus kan main gan Tiya. aku tak pandang langsung dia orang. dah main2 tu aku tak seda yang aku dah semakin dekat dengan die orang. aku pon bangun la. budak dekat buaye tu mintak nobo. salah sorang drpd diaorg cakap "tak dia tak pakai phone". aku tersentak. ish, aku kenal dia ke? memang tu ayat yang aku slalu cakap. aku rase die orang muke2 budak batu kurau. tetibe Nua gan Amad datang. aku terus blah dari situ. aku soh Nua jage Tiya. nampak je Tok aku teros tarik tangan die ajak naik bumereng agi. Tok ikot je. time aku jalan dekat jambatan yang ade payong budak2 gedik tu jalan laju je ke depan. aku kat blakang lak. dah aku sampai lambat die orang soh aku naik dulu. Tok lak tengok aku kat atas. die tak nak naik. abang yang jage kat situ cakap "haish, banyak kali naik macam nak bagi nobo tepon je". perasan la kau. pastu die tolak aku ke bawah laju2. budak2 gedik lak gelakkan aku kat bawah. takpe. aku tak malu pon. aku bagi name aku wana kat die orang.






pegi mandi gan Tiya kat tempat ombak. memang nampak gedik la rase. tak pe. lepas ni jangan buat lagi. pastu ape ntah aku tak ingat walaupon baru tadi je terjadi. yang aku ingat aku naik kerusi terbang gan Tiya pastu naik bola dgn semua. cume Tok je yang tak naik bola. nak tuka baju. dak baju putih cakap "pegi mane? minom?". aku senyum jalan terus pegi tandas. dah salin makan solat. nua cakap "waa. tadi ramai orang ngorat nana. tadi mase jalan kat tepi tu ramai orang usha pelik".


Kamila smalam die ajak aku tido hotel panorama dengan kawan die. Umi dengan Tok tak bagi. tadi pon die ade call tnye kat mane. aku cakap aku kat bukit merah. die cakap ingat nak ajak pegi ts.

No comments:

Post a Comment

sila tinggalkan kesan tapak kaki