07 December 2009

balik taiping

balik taiping Tok ikot skali. lepas anta Awong kat matrik balik uma dalam pukol 2 3 pagi. dah penat tido dalam keta tadi ingat nak stay up sampai pagi tapi aku ditakutkan oleh lampu yang menyala kat bilik bibik. aku jadi seram. tambah2 lagi aku denga bunyi2 macam ade orang. aku ingat kan hantu. time tu aku sorang je bangun. yang lain semue dah tido. barang dalam keta pon tak angkat lagi. aku takut terus lari naik atas masuk dalam bilik. tido...
(p/s: tak sangke kau ni penakot. sejak bile kau takot2 ni ha? ingat brutal sangat)

terase la jugak ketiadaan Bibik kat rumah. huru hara jadi nye. rumah bersepah. makanan takberape nak ada. baju pulak dah bergunug yang tak basuh. setakat ni tak masak pape lagi la kat uma sebab makan kenduri jeh. kenduri malam tahlil kat uma Pak long pegi. kenduri Kak N bersanding pon pegi. takde masalah makanan la. makan free jeh. Uncle A'a dengan Tok E balik uma Tok dah. time kenduri suami Kak N aku dengan Tok je tak pegi. Tok ade la masak sikit bile tak pegi kenduri tuh. Tok bising kalo aku tak makan. aku malas nak denga orang bising2 ni. care nak bagi die diam buat je ape die nak. die suroh aku makan aku makan je tapi sikit. dah banyak sangat aku makan dekat joho ari tuh.

pasal kawan2 lak. aku lupekan je. Kamila ada ajak aku teman dia pegi ipoh kejap. nak amek kawan die. macam tau2 je aku tengah ada kat taiping skarang. aku dah confrim dah pukol 8 tungu, 8.30 nek bas. tetibe kawan die pulak buat hal. jadi cancle lah ni. ada sebahagian pihak lak aku cakap aku tak balik taiping dah. aku dekat joho sampai taon depan. (p/s: hish, tipu orang lagi.)

No comments:

Post a Comment

sila tinggalkan kesan tapak kaki