28 December 2008

night awake calling

aku tengah tido. handpon aku bising je wat bising pukol 3 pagi. mule2 aku wat bodo je. tapi dia kol macam ada benda penting sangat. aku angkat. Fahmi soh aku kua skarang. tok aku tengah tido kat sebelah aku je. dengan baju tido aku terus kua. aku dengan sepupu dia lepak dekat depan rumah. Fahmi mintak tolong aku aturkan bagi dia dapat jupe yana esok. esok Amad nak sunat lak. dah tu cena? dia cakap ari ni ari last dia kat sini. lepas ni dia nak pindah dah. pindah mana? pindah simpang. lepas tu dia nak balik kampong dia kat terengganu. eleh dalam taiping je tuh. macam la tak leh jupe dah ari laen. nak sangat jumpe esok. muke die dah macam nak nangis. aku pon cakap ok aku tolong. tengok la situasi family aku cena dulu nanti. dalam mase yang same aku tengah pegang leher baju tido aku. Fahmi cakap aku tak faham lah kenape ko pegang baju ko cam tu. aku pegang ada lah sebab aku sendiri. aku teros ubah topik. dah nak pagi aku teros masuk umah. terkejot aku tengok tok aku tengah duduk atas kerusi. aku cakap aku amek barang je. dari pukol 3 sampai pukol 5 ke aku amek barang. rupe2 nye dari tadi di perhatikan aku. dah kantoi dah tak leh tipu lagi. nasib baek tok aku tak bagi tau sesape. die cakap die tak nak masok campo. die pon kesian tegok aku asyik kena marah je. seminggu lepas tu aku kena sepak gan mak aku sebab Fahima bagi taw yang aku kua malam. memang tak puas ati la tegok aku senang. ala depan umah je pun.

No comments:

Post a Comment

sila tinggalkan kesan tapak kaki