16 April 2011

wah!! dia pelok aku dohh..

Tadi ada program kecermerlangan tingkatan5. Dia tabole datang sebenanya tapi dia datang jugak.


2.40 pm berator tepi Dewan Konsert. Maksuk Dewan. Nyanyi lagu negaraku dan negeri perak. Duduk. Pn Rahimah berucap. Perasmian. Bangun. Duduk. Pn Ang berucap. Tetamu berucap.Cikgu berikra. Ibu bapa berikra. Kite orang berikra. Jerit "kami boleh!!". Duduk.


Masa nak semat lencana, aku salam dia. Pastu dia pinkan lencana. Sambil tu aku senyum2 je macam kerang busuk. Then aku salam dia lagi. Pastu aku saje je nak cakap "peluk?". Tiba2 dia peluk aku. Aku terkejut. Sebelum ni aku tak pena peluk dia. Tiba2 aku rasa macam nak nangis. *cheh, perlu ke? haha. Tapi aku tahan je. Lama betol aku tak nangis kan?


Masa time menjamu selera. Dia nak makan sebenarnya tapi sebab aku ada tusyen Bio kejap lagi dia tak jadi. Kita org terus balik. Aku kelam kabut nak siap pegi tusyen Bio. 


Mase nak dekat balik Sir aja pasal jenis2 glands. Pastu dia tanya macam mana ibu susuan boleh menyusukan anak? Dan dari mana dia dapat susu? Cara dia, dia amek injection untuk satu glands(aku lupa nama glands tu) ni bertindak menghasilkan susu. Glands ni pulak terletak di dalam memmery glands. Kitaorang tanya 'memmery glands' tu ape? Dia diam je, tak jawab. Pastu dia tulis perkataan 'MEMMERY GLANDS' dalam kurungan 'female brest'. haha. semua orang gelak. budak laki yang ketawa lebih2. Sir buat muka be'ngang. Sir cakap "cuba la open minded siket. kamu ni dah la amek science stream. benda ni benda untuk belaja bukan untuk jadi bahan lawak. kalau kamu nak lawak2 tak payah la amek Bio. amek je LP. blablabla..." pastu dia suruh la jadi open minded sikit untuk terima pelajaran. pastu dia cakap pasal pelajar cemerlang punya atitude la ubah sikap jadi matured sikit la dan lain2 lagi. Lastly dia ingatkan yang SPM lagi 7 bulan. Dia cakap "kamu pura-pura jadi matang selama 7 bulan pun tape. untuk SPM. lepastu kalau nak nakal balik. nakal la." :P

2 comments:

sila tinggalkan kesan tapak kaki