12 May 2017

I'm exotic


Throwback moment when I'm in my working space. I'm so exited to do my work. While doing my work, I'm chitchatting with my workmate.

H: Kau mesti ramai orang mengoratkan?
Me: Takde lah. Takde sape nak ngorat pun.
H: Yeke?
Me: Betul la. Takde sape nak pandang pun. Pergi mana2 pun takde sapa kacau.
H: Hahaha. Aku rasa kau ni invisible la. Kau selalu duduk dekat rumah buat ape? Tengok tv tak? Cerita apa?
Me: Tak tengok TV pun. Tengok pun TV1.
H: Hah? TV1? Zaman sekarang mana ada orang tengok TV1 sangat. TV1 tengok ape? 
Me: Berita.
H: Hah? Berita? Kau tak tengok korea ke? Bukan perempuan suka tengok korea ke?
Me: Tak pun. Tak suka laa korea.
H: Kau ni exotic la. Kau tahu tak ape exotic?
Me: Tahu. Pelik la kan?
H: Hahaha. Kenapa? Ada orang panggil kau exotic ke?
Me: Haha. Takde la.
H: Habis selalu kau buat ape ha?
Me: ..........Bace.............quran...
H: Kau dah berapa kali katam quran.
Me: Ade laa..
H; Ade lagi rupanya orang macam kau. Lelaki suka perempuan baik. Serious aku cakap.
Me: Iyeke.

Meanwhile, in other situation....

H: Takkan takde sape nak ngorat kau? Nak kata tak cantik, cantik jugak. Takde ke yang macam tersenyum2 dekat kau?
Me: Hehe. Takde pun. Takde sape nak pandang.

Behind the scene, its was my experience facing the things I'm always hate and afraid off.


No comments:

Post a Comment

sila tinggalkan kesan tapak kaki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...